“Tillid, resultater og langvarige relationer.
Vi samarbejder med virksomheder i Oplevelsesbranchen, der ønsker forandring, udvikling og en stærkere økonomi.
Her er et udvalg af de kunder, vi har hjulpet med rådgivning, forandringsledelse, økonomistyring og administration.”
EKSEMPLER PÅ OPGAVER MED KUNDERNE
- ØKONOMISK OG STRATEGISK RÅDGIVNING
- FORANDRINGSLEDELSE
- ØKONOMISTYRING
- REVISION, REGNSKAB OG ADMINISTRATION
CASE:
Drømmen for iværksætteren blev sammenfattet som et overordnet mål om at skabe en lokalt forandret turistattraktion.
RESULTAT:
Efter flere workshops og ping-pong møder med iværksætteren, og et par af vores udvalgte partnere, fik vi drømmen visualiseret og beskrevet, som grundlag for en succesfuld fremskaffelse af finansieringen. Virksomheden er nu 3 gange Gazelle virksomhed, og en absolut attraktion, hvor vi løbende assisterer selskabets øverste ledelse.
CASE:
En virksomhed ønskede at få skabt klarhed over sine strategiske prioriteter og samtidig få overblik over økonomien for at kunne træffe mere kvalificerede beslutninger.
RESULTAT:
Gennem tæt sparring og analyse blev der udarbejdet en skarp strategi med realistiske målsætninger og tilhørende økonomisk plan. Ledelsen fik bedre beslutningsgrundlag og en klar retning for virksomheden. Med de forventelige løbende tilretninger, fortsætter selskabet den meget positive vækst og indfrier udviklingspotentialet.
Hvis du har brug hjælp til at finde løsninger på lignende opgaver?
CASE:
En ny restaurationskunde viste sig at have ‘rod’ i administrationen og mistet overblikket over indtjeningen.
RESULTAT:
I fællesskab med primært selskabets ejerkreds, planlagde vi de kritiske nøgleopgaver som med respekt for den korte tidsfrist, blev løst med samtidige anbefalinger for den fremtidige organisation.
CASE:
Ledelsen hos en eksisterende restaurationskæde, ønskede at følge vores tidligere anbefalinger for et strategisk opkøb.
RESULTAT:
Med assistance fra en advokatpartner, fik vi med ledelsen sammensat et vindende tilbud til kurator for den udvalgte konkursramte virksomhed, som vi i det efterfølgende halve år fik implementereret i den eksisterende organisation, og opnåede efter et par år de identificerede mest kritiske synergier.
Hvis du har brug hjælp til at finde løsninger på lignende opgaver?
CASE:
Et lead til en mindre indisk restaurant, viste en travl, men mindre rentabel virksomhed.
RESULTAT:
Vi analyserede kort på ledelsens arbejdsredskaber, og fik opbakning til implementering af vores benchmark-rapport, med analyse på gæstetal, gennemsnitligt salg pr. gæst, vareforbrug og lønprocenter. Det fortsatte måneds abonnement omfatter en løbende økonomistyring, som er udvidet til også at omfatte likviditetsstyring, særligt uden for højsæsonen.
CASE:
En familierelation hos en eksisterende kunde førte til et lead og kort møde med ledelsen i en lille detailbutik, som man ønskede at afstå, gratis.
RESULTAT:
Efter den indledende samtale aftalte vi med ledelsen at gøre en indsats for en forbedret økonomi, særligt med fokus på at øge salget. Vores benchmark-rapport viste relativt hurtigt effekten af indsatsen, og efter knapt et år lykkedes det at finde en køber af butikken til 400.000kr. Den nye ledelse har bedt os fortsætte den løbende økonomistyring.
Hvis du har brug hjælp til at finde løsninger på lignende opgaver?
CASE:
Vi blev kontaktet for at supportere etableringen af ny restaurant, herunder et full-service eksternt bogholderi.
RESULTAT:
Samarbejdet blev etableret allerede ved starten på renoveringen af restauranten fra de lejede lokaler. Vi fik derfor mulighed for tidligt i samarbejdet at anbefale forskellige IT-løsninger, som samlet har leveret en strømlinet, brugervenlig, fleksibel, kost-effektiv digitaliseret platform der automatiserer og integrerer de kritiske forretningsprocesser i restauranten som har stor volumen af blandt andet salgs- og betalingskorttransaktioner, HR (ressource planlægning og lønadministration) og indkøb. Som konsekvens er ledelsesrapporteringen og det interne kontrolmiljø best-in-class, og også en løsning vi ofte anbefaler og implementerer hos andre interesserede.
CASE:
En ny kunde til os, og eksisterende restauratør åbnede en cafe, på en ny lokation, i et nyt CVR nr. og ønskede i den forbindelse tilbud på skifte af bogholder.
RESULTAT:
Efter den indledende samtale, hvor vi blandt andet fremhævede fordelene ved vores integrerede løsning med regnskab, administration og økonomistyring, har vi opbygget en simpel koncernadministration, som giver restauratøren det samlede økonomiske overblik for sine to lokationer, der let kan udbygges til flere.
Der anvendes to forskellige kontoplaner i økonomisystemet, med hver deres integrerede salgs- og betalingstransaktioner. Herudover bogfører vi de respektive leverandørfaktura som præsenteres til godkendelse for betaling, foretager fuld lønadministration med integrationen til PlanDay, foretager momsindberetninger, styrer skattekontoen og rykker debitorer (typisk ifm. selskaber og catering), laver månedsafslutninger og administrerer selskabernes ene bankkonto og to e-bokse.
Restauratøren har ro omkring sin administration og træffer løbende beslutninger på grundlag af den økonomiske rapportering, der altid afleveres rettidigt og i det aftalte format.
Hvis du har brug hjælp til at finde løsninger på lignende opgaver?