Skip to main content

VORES KUNDER

“Tillid, resultater og langvarige relationer.
Vi samarbejder med virksomheder i Oplevelsesbranchen, der ønsker forandring, udvikling og en stærkere økonomi.
Her er et udvalg af de kunder, vi har hjulpet med rådgivning, forandringsledelse, økonomistyring og administration.”

Restaurant ARK

En innovativ restaurant med fokus på bæredygtige løsninger og design i balance med natur og menneske.

Lupa

En restaurant, der forener nordisk æstetik med funktionelt design - med skarpt blik for detaljen.

Beyla

Et plantebaseret fødevarebrand, der kombinerer velsmag, bæredygtighed og ernæring i høj kvalitet.

Funga Farm

En moderne svampefarm, der dyreker gourmet-svampe på en cirkulær og klimavenlig måde.

Værftets Madmarked

Et stemningsfuldt madmarked i Helsingør med street food, barer og events - i det gamle kulturværft.

Restaurant Kaj

En restaurant med udsigt til vandet, hvor klassiske retter møder moderne nordisk gastronomi.

Odden Røgeri

Familiedrevet røgeri og spisested, som byder på friskrøgede specialiteter og klassiske retter i hyggelige omgivelser ved vandet. Et sted med fokus på kvalitet , tradition og lokale råvarer.

Laura Drasbæk

Keramiker og kreativ iværksætter, der forener kunstnerisk sans med håndlavet æstetik - med rødder i scenekunst og hænderne i leret.

Basta Pizza

En mobil pizzaoplevelse på Bornholm med autentiske Italiensk stenovnspizzaer - altid friskbagte og fulde med smag.

Pippali Grill

Smagene fra Indien møder moderne servering - Pippali Grill byder på autentiske retter, der tager dig med på en kulinarisk rejse fyldt med varme krydderier og tradition.

Restaurant Krabben

Hyggelig restaurant i Vallensbæk Havn med fokus på klassiske danske retter og friske råvarer - serveret med udsigt til vandet.

Bar Eventyret

Et barfælleskab med karakter og kant - bag populære steder som Tryk Bar, Hugos Strandbar, The Moose, Palmehaven, Revens Bar og Bar Celona.

EKSEMPLER PÅ OPGAVER MED KUNDERNE

CASE:

Drømmen for iværksætteren blev sammenfattet som et overordnet mål om at skabe en lokalt forandret turistattraktion.

RESULTAT:

Efter flere workshops og ping-pong møder med iværksætteren, og et par af vores udvalgte partnere, fik vi drømmen visualiseret og beskrevet, som grundlag for en succesfuld fremskaffelse af finansieringen. Virksomheden er nu 3 gange Gazelle virksomhed, og en absolut attraktion, hvor vi løbende assisterer selskabets øverste ledelse.

CASE:

En virksomhed ønskede at få skabt klarhed over sine strategiske prioriteter og samtidig få overblik over økonomien for at kunne træffe mere kvalificerede beslutninger.

RESULTAT:

Gennem tæt sparring og analyse blev der udarbejdet en skarp strategi med realistiske målsætninger og tilhørende økonomisk plan. Ledelsen fik bedre beslutningsgrundlag og en klar retning for virksomheden. Med de forventelige løbende tilretninger, fortsætter selskabet den meget positive vækst og indfrier udviklingspotentialet.

Hvis du har brug hjælp til at finde løsninger på lignende opgaver?

Få et gratis råd nu

CASE:

En ny restaurationskunde viste sig at have ‘rod’ i administrationen og mistet overblikket over indtjeningen.

RESULTAT:

I fællesskab med primært selskabets ejerkreds, planlagde vi de kritiske nøgleopgaver som med respekt for den korte tidsfrist, blev løst med samtidige anbefalinger for den fremtidige organisation.

CASE:

Ledelsen hos en eksisterende restaurationskæde, ønskede at følge vores tidligere anbefalinger for et strategisk opkøb.

RESULTAT:

Med assistance fra en advokatpartner, fik vi med ledelsen sammensat et vindende tilbud til kurator for den udvalgte konkursramte virksomhed, som vi i det efterfølgende halve år fik implementereret i den eksisterende organisation, og opnåede efter et par år de identificerede mest kritiske synergier.

Hvis du har brug hjælp til at finde løsninger på lignende opgaver?

Få et gratis råd nu

CASE:

Et lead til en mindre indisk restaurant, viste en travl, men mindre rentabel virksomhed.

RESULTAT:

Vi analyserede kort på ledelsens arbejdsredskaber, og fik opbakning til implementering af vores benchmark-rapport, med analyse på gæstetal, gennemsnitligt salg pr. gæst, vareforbrug og lønprocenter. Det fortsatte måneds abonnement omfatter en løbende økonomistyring, som er udvidet til også at omfatte likviditetsstyring, særligt uden for højsæsonen.

CASE:

En familierelation hos en eksisterende kunde førte til et lead og kort møde med ledelsen i en lille detailbutik, som man ønskede at afstå, gratis.

RESULTAT:

Efter den indledende samtale aftalte vi med ledelsen at gøre en indsats for en forbedret økonomi, særligt med fokus på at øge salget. Vores benchmark-rapport viste relativt hurtigt effekten af indsatsen, og efter knapt et år lykkedes det at finde en køber af butikken til 400.000kr. Den nye ledelse har bedt os fortsætte den løbende økonomistyring.

Hvis du har brug hjælp til at finde løsninger på lignende opgaver?

Få et gratis råd nu

CASE:

Vi blev kontaktet for at supportere etableringen af ny restaurant, herunder et full-service eksternt bogholderi.

RESULTAT:

Samarbejdet blev etableret allerede ved starten på renoveringen af restauranten fra de lejede lokaler. Vi fik derfor mulighed for tidligt i samarbejdet at anbefale forskellige IT-løsninger, som samlet har leveret en strømlinet, brugervenlig, fleksibel, kost-effektiv digitaliseret platform der automatiserer og integrerer de kritiske forretningsprocesser i restauranten som har stor volumen af blandt andet salgs- og betalingskorttransaktioner, HR (ressource planlægning og lønadministration) og indkøb. Som konsekvens er ledelsesrapporteringen og det interne kontrolmiljø best-in-class, og også en løsning vi ofte anbefaler og implementerer hos andre interesserede.

CASE:

En ny kunde til os, og eksisterende restauratør åbnede en cafe, på en ny lokation, i et nyt CVR nr. og ønskede i den forbindelse tilbud på skifte af bogholder.

RESULTAT:

Efter den indledende samtale, hvor vi blandt andet fremhævede fordelene ved vores integrerede løsning med regnskab, administration og økonomistyring, har vi opbygget en simpel koncernadministration, som giver restauratøren det samlede økonomiske overblik for sine to lokationer, der let kan udbygges til flere.

Der anvendes to forskellige kontoplaner i økonomisystemet, med hver deres integrerede salgs- og betalingstransaktioner. Herudover bogfører vi de respektive leverandørfaktura som præsenteres til godkendelse for betaling, foretager fuld lønadministration med integrationen til PlanDay, foretager momsindberetninger, styrer skattekontoen og rykker debitorer (typisk ifm. selskaber og catering), laver månedsafslutninger og administrerer selskabernes ene bankkonto og to e-bokse.

Restauratøren har ro omkring sin administration og træffer løbende beslutninger på grundlag af den økonomiske rapportering, der altid afleveres rettidigt og i det aftalte format.

Hvis du har brug hjælp til at finde løsninger på lignende opgaver?

Få et gratis råd nu
https://www.youtube.com/watch?v=rVVv5kUoxME
Se video

Success historie fra en af vores mangeårige kunderelationer